Zlín - 226 SL 
rozpětí    
:      3,25 m

délka       :       2,35 m

hmotnost :      14 kg

motor      :      ROTO čtyřtakt boxer 85cm3

ovládané prvky : základní kormidla + vztlakové klapky, vlečné zařízení


Skutečný Zlín 226SL "Viktorie" má domovské letiště - Skuteč, model o počtu zatím 1 kousku  parkuje v Lupenici.

Nejrychlejší vlečná "Zlínka".






















Stavebnice od p.Doubravy původně konstruována na elektro, ale na můj požadavek - přední část trupu upravena na spalovák. Zvolil jsem vynikajícího výrobce motoru "ROTO" (pánové Citovi) z Hronova. Volba byla 85cm3 - boxer čtyřtakt, benzín.                        Budu vše hodnotit až po záletu tohoto modelu. Rozpětí je 3,1m, váha by mohla dopadnout do 13,5kg.

Tento Zlín byl vyroben se silnějším motorem, aby bylo možno vlekat tzv."orchideje". Byl to nejrychlejší Trener na světě. Při maximálním výkonu motoru "pochoduje" dobrých 290km/h, stoupání je při rychlosti 120km/h 10m/s.Tato "Zlínka" musela vlekat standartní větroně se zvýšenou opatrností, protože její výkon motoru byl moc silný. Prostě byl určen k vlekání vysokovýkonných větroňů, které s vodní zátěží mají vyšší rychlost - 160-200 km/h ve vleku.

Tato vlečná byla zalétnuta 10.3.1987. Nádrž na 130 litrů zajištovala výdrž 2:15h, dolet 600km, průměrná spotřeba při 210 km/h je 45litrů.